måndag 29 december 2014

Ett överraskande ....

.... möte fick jag idag vid Siilas, med en ensam utter. Jag hade lagt ifrån mig kameran och höll på att ge småfåglarna mat, när jag plötsligt upptäckte en utter som närmade sig på andra sidan ån. Totalt överraskad tog jag några snabba steg för att hämta kameran, som låg en bit ifrån. Naturligtvis var ju detta ett helt dumt drag från mig och uttern noterade min närvaro och gjorde helt om och med fyrsprång skyndade iväg samma väg som den kommit. Vid detta unika tillfälle borde jag ha använt den större hjärnan och lagt mig ner och krypit eller ålat efter kameran, men som sagt så blev jag totalt överrumplad och den tröga tankegången hann inte med.
    Några bilder på den flyende uttern fick jag i alla fall, vilka nog får duga som dokumentation av detta speciella tillfälle. Och härmed är det nu också dokumenterat på bloggen, vilket också är viktigt.


________________________________________



Inga kommentarer: