torsdag 15 september 2011

Projekt(namn) CampGranen.

Jag har påbörjat ett projekt, som bubblat upp ur ålderdomssvaghetens källa. Inget stort projekt, men det håller mig sysselsatt, när jag inte har något nyttigare att göra. Jag har huggit och rödjat ett fint ställe utmed ån, där man kan idka fritidsfiske och i planerna finns en liten laavu (skärmskydd) med möjlighet till korvgrillning och kaffekokning och naturligtvis skydd för oväntat regn. Området är också utmärkt att på våren sitta och spana på änder och vadare, som söker föda på de intilliggande översvämmade ängarna.

Projektet.

Ännu har jag inte kommit långt med projektet. Idag var jag och försökte samla ihop lite stockar från en ihopramlad gammal hölada som finns i närheten. Tyvärr är stockarna väldigt tärda av tidens tand och ser inte så värst hållfasta ut numera. Men visst finns det hårt och prima kärnvirke i en del av timret, så nog skall det hålla många år ännu. Ett plus kan ges för stockarnas gamla utseende, för det gör ju att de smälter fint in i miljön. Jaa….. så hittade man ju något gott i det också.

Jaa…. det mesta är ju bara fantasier ännu och det är ju ingenting det brådskar med och därtill är ån igen fylld till breddarna och området håller på att bli översvämmat. Och regnet bara öser ner alla dagar.

Byggbarack ?? Byggbarack ??

Inga kommentarer: