torsdag 30 september 2010

Fågelliv.

Jag satt en god stund, ja..kanske ett par timmar och bara matade och tittade på småfåglarna vid husvagnen, idag. En del har blivit så tama att dom kommer flygande och nästan nuddar i mig, när jag anländer med min velociped. Speciellt en talltita har blivit så tam att den äter ur min hand. Trevligt när den kniper fast sina klor i mina fingrar och pickar i sig av solrosfröna. Man kan ju säga att vi blivit riktiga bästisar. Förståss var ju också talgoxarna och blåmesarna närvarande, dom hör  ju också till stamgästerna.

Också andra arter kommer och kollar vad det bjuds på för gott för dagen. Rönnbären är ju ett välkommet tillskott i födan för vissa arter, såsom trastar och koltrastar samt också sidensvansarna vilka inte visat sin närvaro, åtminstone ännu, vid Kvärnlindo.


Talltitorna hade bråttom att plocka åt sig fröna.


En ensam ynklig rödhake visade sig i buskaget.


Även hackspetten gjorde en snabbsyn av fågelholkarna.

Inga kommentarer: